Friday, September 29, 2006

Fazes

Nu we toch over vroeger bezig zijn - fazes.

De gebroeders S&D DW, notoire platendraaiers en muzikanten, vermelden het wel eens om het anderhalf interview. Ze zaten ver voor op het gebied van muziekkennis en -smaak toen ze nog kleine pagadders waren. Met een pa als Z. en met zo een muzikale toekomst voor ogen, is dat wel logisch. Tzou spijtig zijn van niet, in feite.

Mijn pa, J., die luisterde ook wel eens naar muziek, Fats Domino, The Beatles & allerlei Boogie Woogie geweld. Maar nu niet om van te zeggen, allee ja. Hij speelde wel zelf vaak B W op de piano. Ambiance.

Ik heb dus niet echt een muzikale invloed gehad. Ik deed dus mee met de periodes, zoals de trends die voorschreven. Soms was ik een trend wat voor, soms wat achter, soms liet ik 'm liggen.

FASE 1: Kinderen voor kinderen
FASE 2: Radio 2 TOP 30 op cassette
FASE 3: TOP 40 + Greatest Hits
FASE 4: George Michael (ge wilt het niet weten, maar ik heb me wel eens verkleed als hem - de Faith-versie dan)
FASE 5: Michael Jackson (erg korte periode - ten tijde van Moonwalker)
FASE 6: Guns n' Roses (tot en met een ticket voor het concert in Flanders Expo - maar afgelast)
FASE 7: wat mijn grote broer z'n vrienden goed vinden, moet wel goed zijn (AC/DC, Aerosmith, Sisters of Mercy, ...)
FASE 8: Faith No More (die fase is nooit echt gestopt)
FASE 9: The Cover (het café in de buurt - ge had 'die van de Cover' en 'die van de Ploeg') - vb. Body Count (ook een concertje in de Brielpoort) - House of Pain - Judgement Night - ...
FASE 10: Beastie Boys (Respect - vooral Check Your Head)
FASE 11: we kunnen niet kiezen (deze fase loopt nog steeds en het stoort me niet)
- Van Mano Negra tot Moloko - Van Eminem tot Junior Jazz -

Alleen jammer dat ik zelf geen muziek kan spelen. Als ik het had gedaan. Misschien als drummer? Bass? Aan de draaitafels? Triangel?

1 Comments:

At 7:17 AM, Anonymous Anonymous said...

het valt me op, best iwish, dat je de laatste tijd redelijk nostalgisch bent, her en der drijven er posts naar boven die er op wijzen dat je bepaalde periodes in je leven hebt afgesloten, en dat je daar tegelijkertijd een beetje spijt van hebt.

 

Post a Comment

<< Home