Monday, September 11, 2006

Manic Monday 9/11

Waar was jij toen je hoorde dat er een vliegtuig in het WTC gevlogen was?

Ik zat in de wagen op de Antwerpse ring richting Gent onderweg van een klant naar het kantoor. Toen ik op het kantoor aankwam hebben we de tv aangezet in een vergaderzaal. Daar zagen we het tweede toestel live de torens invliegen. Het instorten van de torens was zo onrealistisch. Ik werkte toen bij een mediagroep. Het werd een drukke dag/nacht voor sommige collega's.

Wat kan je je nog herinneren van de rest van die dag?

We schakelden wat tussen CNN en BBC en gingen toen beduusd terug aan het werk. Ik herinner me vooral dat collega's met kinderen het erg moeilijk hadden en het over 'de toekomst' hadden. En aangezien daar wel wat Antwerpenaars tussen zaten, werd de Boerentoren meteen ook een mogelijk doelwit.
De onzekerheid over hoeveel vliegtuigen er betrokken waren en hoeveel er nog vermist waren, blijft me ook wel bij.

Hoe zag je leven er vijf jaar geleden uit in vergelijking met nu?

Nog ongehuwd, net werkende, kinderloos, wonende in een kleine studio in Gent met mijn madam.

Hou je sinds die dag meer rekening met het risico van aanslagen in je dagelijks leven?
Wat als je op reis vertrekt?

Neen. Ze komen toch onverwachts uit de hoek.

Geloof je dat de aanslagen gebeurd zijn zoals in de media werd omschreven, of zit er volgens jou iets meer achter?

Ok het relaas over de grootte van het gat in de gevel van het Pentagon vind ik wel wat bizar. Maar om dan te gaan beweren dat de torens werden neergehaald door pres. B & vrienden, dat vind ik een beetje ver gezocht. Maar je weet maar nooit met die marionettenspelertjes.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home