Wednesday, April 11, 2007

Local shop

Zo af en toe voel ik nog eens dat we nu in een gemeente wonen.

Scène 1
"Drie paprika's graag. Twee rode en één gele."
Madam van de steenwegwinkel denkt: "Den dienen ken ik niet. Het zal wel ne passant zijn. En hij heeft niet gezegd of het grote of kleine moeten zijn. Aha"
En zegt uiteindelijk:"Dat is dan 7 euro aub."
Voor drie paprika's verdorie. Reuze paprika's.

Scène 2
Madam van den beenhouwer lijkt me al te herkennen. Het is immers niet den eerste keer dat ik er kom. Ik kom een kleinigheidje halen en moet nog iets kiezen voor de avond. Wat ziet mijn oogje? Een affiche met int groot "Carpaccio" en een beeld van veel rood vlees.
"8 sneetjes Carpaccio aub"
De madam verkleurt een beetje en gaat naar vanachteren.
Ze komt terug met nen schonen rosbief en snijt er ideale schelletjes af.
De bazin, de beenhouweres des huizes, komt van achter het hoekje: "Ist gelukt?"
De gemeente ontdekt Carpaccio.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home