Saturday, December 30, 2006

Harries

Net terug van vijf daagjes dardennenen. Heerlijk.

Donderdag kwamen O. & S. langs, onderweg naar Maastricht. En dat op S.'s birthday.
Samen trokken we naar het kasteel van Petite Somme bij Durbuy. Niet zomaar een kasteel.

We gingen op bezoek bij de Harries .
Ik was er ooit al eens, maar wou het toch eens aan andere mensen tonen. Boeiend om eens te luisteren en te kijken naar de gewoontes van andersdenkenden. Ja, echt wel andersdenkend. We kregen een rondleiding van een al wat oudere Franse Harrie (inclusief zijn flosjke). Van de blauwe kleur van Hare Krishna, tot de rituelen in de tempel. Onze Harrie had het er wat moeilijk mee dat wij andersdenkend waren en hoopte dat we ooit tot inkeer zullen komen.

Als kleine jongen las ik ooit Jan Terlouws 'Gevangenis met open deuren', een boek over het leven in een sekte. Ik ben sinds dan steeds geboeid door de wijze waarop geloofsinstellingen massa's mensen kunnen overtuigen om mee te stappen in hun denkwereld. Of die al dan niet juist is, daar wil ik me niet over uitspreken.

Ook al kan het even saai worden, toch een aanrader.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home