Sunday, December 17, 2006

Ik droom rare dingen

Ik droom vaak. Bijna elke ochtend kan ik zeggen dat ik die nacht veel gedroomd heb. De laatste tijd heb ik tweemaal een zelfde soort droom gehad: de 'laten we eens een weekendje in onze vroegere woonst wonen'-droom.
Vorige maand en vorige week heb ik het volgende gedroomd:
Vorige maand:
We zitten aan tafel in ons vorig appartement. Mijn madam wou daar graag nog eens logeren. Aangezien we nog een oude sleutel liggen hadden en mijn madam had opgevangen dat de nieuwe bewoners en weekendje naar de Ardennens waren, leek haar dat het geschikte moment. We zitten daar dus te eten in een interieur dat het onze niet is, in een appartement dat ooit van ons was ... maar nu niet meer. Ik niet echt op mijn gemak. Madam zegt dat ik me niet ongerust hoef te maken. En dan ... zien we nogal wat beweging op straat. De vroegere buren hebben blijkbaar een feestje. En wie zien we net met de wagen toekomen? De nieuwe bewoners van het appartement. Het einde van de droom: ik hoor de voordeur opengaan ...

Vorige week:
Same story. Maar dan nu in onze studio, waar we als student nog gewoond hebben. Ook daar was mijn madam zeker dat de nieuwe inwoners op weekend waren. Tot we de voordeur van het gebouw horen opengaan en iemand de sleutel in de deur van de studio steekt. Einde droom.

Een vreemde reeks.

5 Comments:

At 12:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik vraag mij af wat dat betekent. Wellicht dat alles vroeger beter was.

 
At 9:46 AM, Anonymous Anonymous said...

Ik ben Freud niet, Freud woont aan de overkant, en tis maar best ook want dankzij dienen typ is er veel geld naar het slechte doel gegaan, nl "uitleggen en peten tekenen", maar mijn broer kan alle kanten op: OF hij voelt zich nergens welkom, en ik vrees hem dus eerstdaags -al dan niet virtueel- in mijnen zetel te vinden. OF hij had beter voor kraker gestudeerd, maar dan zou hij in kraakpanden van echte Merelbeekse huizen dromen, maar van die categorie 'nachtmerries'blijf je beter gespaard. OF hij is op zoek naar parenclubs, maar gezien mijn intrafamiliale band laat ik dit liever aan experten over. Gegroet.

 
At 12:14 AM, Anonymous Anonymous said...

I Wish in parenclubs? Allez jong!
Ik heb me laten vertellen dat het lief van ShyPhotographer al af en toe eens bij I Wish op bezoek komt, als er niemand anders in de buurt is. ik zou denken dat dat al voldoende is.

 
At 2:58 AM, Blogger I wish said...

Ontkennen ... helpt dat?

 
At 2:37 AM, Blogger SPh said...

Neen!

 

Post a Comment

<< Home